De dag begon met een groepsvergadering.
Tijdens de vergadering werd er ook gesproken over de
leerlingen die ikzelf begeleid met het huiswerk. Fijn te horen dat iedereen zo
positief is. De kinderen behalen steeds betere resultaten en de klasleerkracht
zegt dat ze vorderingen ziet. Hier ben ik heel blij om!
Na de vergadering ging ik naar mijn groep (Paska). Ik bekeek
welk huiswerk de meisjes hadden en besloot dat ik 2 meisjes ging
begeleiden omdat zij binnenkort een repetitie hebben. Met trots toonden ze
allebei hun repetitieschrift. Ze hadden een 10/10 en 9/10 behaald! Dat doet me
stralen. Ze mogen trots zijn op hun resultaten want ze doen goed hun best
tijdens de huiswerkbegeleiding.
We oefenden samen op rekenen. Groter dan, kleiner dan, grootste, kleinste,… Deze wiskundige begrippen oefenden ik met hen door middel van tekeningen die ik voor hen maakte in het oefenschriftje. Ik vroeg aan de groepsbegeleidster de juiste gebaren op zodat ik het juist kon aanbrengen. Wanneer er een pagina ingevuld was, kregen ze een getekende ‘stempel’ van me. Omdat ik hier niet over stempels beschik, teken ik zelf mannetjes. Ik houd mijn hand er telkens voor zodat ze niet meteen kunnen zien wat ik teken. Ze wachten in spanning af en wanneer ik het schrift teruggeef, beginnen ze hard te lachen. Ze mogen er dan zelf iets bijschrijven van me (bv. goed zo, flink,…).
Na het huiswerk
gemaakt was, mochten de 2 meisjes het beloningssysteem invullen. Ze
kregen van mij de wasknijper met hun naam op en mochten deze op het
beloningssysteem plaatsen. Dit vinden ze fijn om te doen.
Na het huiswerk, was het tijd voor de knutselactiviteit. Het is vandaag maandag dus de weekplanning geeft aan: knutseldag!
Ik had iets aparts voorbereid. Ik liet de kinderen verven, maar dan zonder de handen te gebruiken. Een oefening om ze te laten zien dat het niet altijd even voor de hand liggend hoeft te zijn om iets creatiefs en uniek te kunnen maken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten